5/16/2010

Nonick, ingelesa, gaztelania, txinatarra, euskara eta Google

Oso ondo pasatu dut 2010eko Nonicken. "On-line Communities" izan da aurtengo gaia eta aurkezpen guztiak ingelesez izan direnez, hizlari batzuen ingelesa besteena baino hobeto ulertu dut eta beraz gauza interesgarri asko ulertu gabe geratu nintzelako sentsazio apur batekin lotu naiz. Kirsten Wagenaar ulertu nuen ondo, bai ingelesez argi hitzegiten zuelako bai esan zituen gauzak argi azaldu zituelako. Baina azken asteburuan Yorkshiren ingelesez hitzegiteko izan ditudan arazoak eta oraingo honetan izan ditudanak ikusi ondoren, gehiago praktikatu behar dudala argi geratu zait. Hori bai, Nonick 2020ko hizlarien aurkezpenak ulertzeko, txinatarra ikasten hasi beharko naizen galdetzen naiz, nork daki... hizkuntza horrek gero eta garrantzi handiagoa du eta izango du interneten!

Xabier Uribe-Etxebarriak "Web Hobekuntza"ri buruz emandako tailerra aldiz, gaztelaniaz izan zen, eta eskerrak! oso interesgarria iruditu zitzaidalako esandakoa eta ingelesez azaldu izan balu ez dakit askorik ulertu izango banu. Xabierrek kontzeptuetan pentsazen ikasi du, nik aldiz, hartutako oharrak ikusita (

Asistente virtual (5ºgeneración)
Sistemas conversacionales
Metalingua
EMMA
Linked Data
RDF
TED
de palabras a conceptos
herramientas web self service
triplas: sujeto predicado verbo
sparql


), bilatzaileetan pentsatzean oraindik hitz gakoetan pentsatzen dudala ikusi ahal izan dut... eta agian aldatzen hasi, eta oraindik aurrera kontzeptuetan ere pentsatu beharko dudala uste dut...(orain zihur nago).

Jose Antonio del Moral
en tailerrean egon nitzen baita ere. "Facebook zergatik ez den erabili behar" zen tailerraren izenburua, ingelesez hau ere, gaztelania ulertzen ez zuten batzuk zeudelako, baina nahiko ondo ulertu ahal izan nuen dena eta Facebook ez erabiltzeko arrazoi eztabaidaezina esan gabe geratu zen: norberaren domeinua erregistratzea, hosting bat kontratazea eta WordPress instalatzea,Facebooken erregistratzea baino askoz hobea da ! baina ni ez nintzen bertan azaltzera ausartu, ingelesez defendatzeko zailtasun gehiegi izango nituela uste nuelako :(

Kafe Antzokiko afaria ere primeran egon zen eta ez dut ahaztuko bertan jakin nuela Teketeni esker euskara Google Translaten Alpha moduan sartu berri zutela eta asteburuan entzun dudan berririk onena izan da dudarik gabe! Ea hurrengo berria Googleko Bilaketa Aurreratua atalean aukeratu daitezkeen hizkuntzen artean euskara agertzen dela den...

No comments:

Bilatu